Kokios dažniausiai daromos klaidos perkant pirmąjį automobilį?

Peugeot dalys

Pirmasis automobilis – tema, kuri domina labai didelę dalį žmonių. Kasmet tūkstančiai naujų vairuotojų įgyja teisę vairuoti ir įsigyja naują automobilį. Tačiau, kaip ir visur, pirmas blynas gali būti ir prisvilęs. Daug kas labai skuba ir dega noru įsigyti naują transporto priemonę, tačiau nežino, į ką svarbiausia atkreipti dėmesį. Mes tai suprantame ir nusprendėme surinkti svarbiausią informaciją apie tas klaidas, kurias žmonės daro prieš pirkdami pirmąjį savo automobilį. Po to, kai jas apžvelgsime, pasižiūrėsime ir į tai, kaip jų išvengti!

Pasirenkamas per brangiai eksploatuojamas automobilis

Dažnai pirmą kartą automobilį perkantiems jaunuoliams į akis būna kritęs tam tikras automobilio modelis. Kaip taisyklė tai bus BMW, Audi, Mercedes-Benz ar koks nors kitas, premium segmento automobilis, kad ir naudotas. Tačiau pirkdami tokį automobilį jie neįsivaizduoja, kiek kainuoja jo išlaikymas, draudimas bei kokios yra aptarnavimo sąnaudos.

Prieš perkant reikėtų pasidomėti realiomis kuro sąnaudomis (ne tik tuo, ką deklaruoja gamintojas ir skelbimas), draudimo ir KASKO draudimo kaštais (jeigu nuspręstumėte tokiu drausti), dažniausius gedimus bei jų remonto kainas. Įvertinus, kiek kainuotų remontuoti automobilį ir jį išlaikyti galima dažnai prieiti išvadą, kad geriau bus rinktis kompaktišką miesto hečbeką, o ne premium segmento universalą. Kokio nors VW Golf ar Peugeot dalys tikrai kainuos mažiau nei Audi ar BMW.

Jeigu perka dirbantis žmogus, pirmasis automobilis neturėtų kainuoti daugiau nei 3 mėnesiniai atlyginimai. Vėliau turimiems automobiliams jau galima išleisti ir iki 6 mėnesinių atlyginimų.

Išleidžiamos visos santaupos

Labai su praėjusiu punktu susijusi klaida pasitaiko tuomet, kai pirkėjas(-a) būna labai įsižiūrėję tam tikro modelio automobilį. Tada ieškomas būtent tas variantas ir nusiperkama būtent tai, ko norėjosi, tačiau tokio rezultato minusas dažnai būna visiškai ištuštintos santaupos. Reikia nepamiršti, kad įsigijus automobilį – jį dar reikia įregistruoti, galbūt praeiti technikinę apžiūrą, sumokėti taršos mokestį, apdrausti, pasirūpinti naujomis padangomis ir kitais niuansais. Ką jau kalbėti apie kurą. Visa tai kainuoja.

Nuperkamas per didelis arba per mažas automobilis

Dažna klaida, kurios pasekmės nėra tokios rimtos, kaip pirmųjų dviejų, tačiau tai vis tiek daug nepatogumų sukelianti situacija. Jeigu nusipirkote per didelį automobilį, tuomet bus sunku su juo važinėti, manevruoti ir parkuoti. Pirmasis automobilis neturėtų būti S klasės Mersedesas ar ilgas sedanas bei didelis visureigis, nes tai tiesiog sukels daugiau nepatogumų nei duos naudos.

Iš kitos pusės, per mažas automobilis irgi nėra gerai, nes jis neatliks savo funkcijos – neleis patogiai judėti iš taško „A“ į tašką „B“.

Netikrinama istorija ir pardavėjo teiginiai

Perkant naudotą automobilį labai patariama patikrinti jo istoriją ir labai skeptiškai žiūrėti į pardavėjų teigimus, kad „Viskas veikia idealiai“ arba „Nėra nė vieno trūkumo“. Yra programėlių bei sistemų, kuriose pakanka įvesti automobilio VIN kodą ir iš karto pamatysite išsamią jo gyvenimo ataskaitą. Sužinosite, kur ir kada jis buvo patekęs į eismo įvykius, kokia tikroji jo rida ir taip toliau. Tokiu būdu geriau apsisaugote nuo sukčiaujančių pardavėjų bei katės maiše.

Nevažiuojama į servisą apžiūrai

Jeigu automobilį perkate už didesnę nei ~1500€ sumą, tikrai vertėtų jį pristatyti į autorizuotą servisą, kad būtų atlikta nuodugni jo apžiūra. Specialistai galės įvertinti tikrąją jo techninę būklę bei atskleis svarbiausią informaciją apie trūkumus ir privalumus. Plika akimi pamatyti arba išgirsti galima tik labai ribotą defektų diapazoną. Servise bus patikrinti visi svarbiausi mazgai, nustatyti kompiuterinės sistemos defektai ir mechaninės dalies ydos. Tuomet galėsite derėtis dėl geresnės kainos arba gausite žinių, kurios parodys, kad automobilio pirkti visai neverta.

Perkamas labai galingas automobilis

Dar vienas niuansas, kurį galima laikyti klaida. Nors yra daugybė pradedančiųjų automobilių entuziastų, nėra nė vieno preteksto, kodėl pradedančiajam vairuotojui gali reikėti daugiau nei 200 AG agregato. Jis tiesiog kvieste kvies nemalonias ir nesaugias situacijas. Tokių apribojimų, be abejo, įstatymiškai nėra, tačiau nevertėtų investuoti į labai galingą pirmąjį automobilį, nes kol pratinatės dalyvauti eisme, gali kilti daugybė ribinių situacijų. Jeigu automobilis turės daug galios, didės rizika jo nesuvaldyti.