Ridikai – ankstyvojo pavasario daržovė

Ridikai

Ridikai – viena iš pirmųjų pavasario daržovių, turinti daug vitaminų C, B1, B2 ir PP, įvairių fermentų, kalio, natrio, geležies, fosforo mineralinių medžiagų. Specifinį skonį suteikia eterinis aliejus, kuris žadina apetitą ir turi bakteriocidinių savybių.

Dažniausiai naudojami šakniavaisiai, tačiau ne visi žino, kad maistui gali būti naudojami ir švieži ridikėlių lapeliai, kurie salotoms suteiks papildomą neįprastą skonį. Ridikai gerai pakenčia šaltesnį orą, todėl sėti juos galima palyginti anksti – šiltnamyje ankstyvąsias veisles galima sėti net vasario mėnesį, o vegetacinis periodas labai trumpas – trunka apie mėnesį, todėl šviežiais ridikais džiaugtis galima jau kovą. Neturint šiltnamio ridikus galima daiginti daigyklose ir vazonuose, o vėliau daigus perkelti į dirvą lauke – tai galima daryti jau balandį. Norint turėti nepertraukiamą šių daržovių derlių patariama ridikėlius sėti kiekvieną savaitę iki vėlyvo pavasario.

Dėl greito daigumo dažnai šie šakniavaisiai sėjami prie kitų daržovių norint pažymėti eilutes, taip pat prie agurkų norint apsaugoti pastaruosius nuo kenkėjų. Tačiau ridikų negalima sėti ten, kur augo kopūstinės daržovės, nes tada ridikai gali apsikrėsti tomis pačiomis ligomis ir kenkėjais.

Ridikai sėjami į derlingą, purią dirvą, jie mėgsta drėgmę, ypač pasirodant pirmiesiems daigeliams. Sėjamos kelios, dažniausiai trys sėklos, o sudygus praretinama paliekant stipriausią daigą.

Yra labai daug ridikų veislių, jos viena nuo kitos gali skirtis kaip diena ir naktis – spalva, dydžiu, forma, skoniu, aitrumu, naudojimo galimybėmis, sėjimo laiku, vegetacijos periodu ir kitais aspektais. Todėl tikrai išsirinksite sau tinkamiausius ir mėgstamiausius.

Taigi, jei norite ankstyvą pavasarį, kai organizmui to labiausiai trūksta, gauti natūralių vitaminų ir kitų naudingųjų medžiagų – auginkite ridikėlius, nes tai viena iš vertingiausių pavasario daržovių, pasižyminti ypač ankstyvu derliumi.